Trudna branża- przewóz osób
Przewozy autokarowe to trudna branża, z resztą jak każda związana z transportem osób. Przewoźnicy muszą spełnić odpowiednie normy prawne, aby w ogóle móc przewozić ludzi. Każdy autokar, czy autobus stosowany do czynnego przewozu osób musi posiadać ważny przegląd. Sam kierowca natomiast musi posiadać odpowiednie zezwolenie na przewóz osobowy.
Wszelkie certyfikaty i zezwolenia to dodatkowe koszty dla właściciela całej firmy, jednak są to konieczne środki,a by jak najbardziej zwiększyć bezpieczeństwo takich podróży i zminimalizować wypadkowość. Oczywiście im nowszy autokar tym lepiej, ponieważ jego stan techniczny pewnie będzie dużo lepszy. Jednak zawsze warto sprawdzić czy dany pojazd ma ważny przegląd i nadaje się do dalekiej jazdy.
O Polskim Busie
Polski Bus to najnowocześniejszy przewoźnik międzymiastowy w Polsce. Jako jedni z nielicznych mają w pełni wyposażone, dwupiętrowe autobusy. Oferują bardzo konkurencyjne ceny, co nie podoba się wielu polskim przedsiębiorcom działającym w tej samej branży. Dobrą stroną Polskiego Busa jest możliwość zmawiania miejsca online z dużym wyprzedzeniem, co owocuje dużą obniżką ceny przejazdu.
Jednak czy ta firma nie niszczy polskich przedsiębiorców? Trochę tak, stąd też liczne protesty przewoźników, bojących się o monopol Polskiego Busa i maja trochę racji. Takie ceny są nieosiągalne dla większości małych przewozowych firm.
Kreskówkowy spot o autokarach
Pewnie każdy kojarzy kampanię 'Smutny autobus', spot ten miał na celu zachęcenie rodziców dzieci do sprawdzania stanu technicznego autokaru oraz piętnował podróżujące stare autokary na rzecz nowych i rzekomo sprawnych. Niestety, po obejrzeniu tego spotu jedyne co zapamiętałem to moment zgniecenia 'starego' autokaru. Pamiętajmy, że spot był też częściowo skierowany do najmłodszych, a końcowa scena często powodowała płacz dziecka oraz szok rodziców.
Jednak czy kampania odniosła swój skutek? Ciężko stwierdzić jednoznacznie, ale jedno jest pewne. Zostanie ona na długo w pamięci zarówno rodziców jaki i ich dzieci, które miały okazję spot obejrzeć. Jest jednak jedna dobra strona całego spotu, stał się on wręcz wirusowy, a to może świadczyć o dobrze przemyślanej strategii- przecież każdy kto widział ten spot pamięta o co w nim chodziło.