Sprowadzanie części samochodowych do starych samochodów
Zanim podejmiemy się wymiany starych lub zepsutych części samochodu musimy zastanowić się, czy taka wymiana rzeczywiście będzie dla nas opłacalna. W niektórych przypadkach może się, bowiem okazać, że bardziej opłacało będzie się nam kupno nowego samochodu niż ponoszenie wszystkich kosztów naprawy zepsutego auta. Dlatego mechanik samochodowy powinien przedstawić nam wstępny kosztorys naprawy samochodu zanim przystąpi do wykonywania swoich prac. Czasami będzie musiał sprowadzać części do nowych samochodów, kupionych za granicą, co może generować dodatkowe koszty i dlatego wydaje się być bardzo drogie. Jednak może się okazać, że bardziej problematyczne będzie sprowadzenie części do starych samochodów.
Zakupy w warsztacie samochodowym
Dobry mechanik samochodowy, który chce być konkurencyjny, bardzo chętnie wykonuje różne dodatkowe usługi w czasie wykonywania przeglądu samochodu swojego klienta. Zajmuje się na przykład sprawdzaniem ustawień samochodu. Może nie tylko zająć się bardziej komputerowymi ustawieniami, ale też ustawieniem lusterek czy foteli. Po wykonaniu wszystkich prac przy samochodzie wykonywane jest nie tylko fachowe czyszczenie samochodu ze wszystkich użytych w trakcie prac smarów i różnych brudzących urządzeń, ale też bardziej ogólne mycie samochodu, które może przygotować go do wyjazdu na drogę. Dzięki temu kierowca nie będzie musiał poszukiwać osobnej myjni samochodowej. W wielu warsztatach można również zrobić zakupy i wyposażyć się w sprzęty potrzebne przy samochodzie.
Kilka faktów o zawieszeniu
Zawieszenie pojazdu ? zespół elementów łączących koła z resztą pojazdu. Zawieszenie przenosi siły powstające na styku koła z jezdnią na nadwozie. Zapewnia komfort jazdy oraz stateczność i sterowność pojazdu. Zawieszenie jest częścią podwozia, a w jego skład wchodzą:
elementy prowadzące koło ? odpowiadają za prowadzenie, skok i geometrię zawieszenia ? np. wahacz, drążek poprzeczny (np. drążek Panharda) lub wzdłużny,
elementy resorujące (np. resor piórowy lub sprężyna śrubowa),
elementy tłumiące (amortyzator).
Ze względu na budowę zawieszenie dzielimy na:
zależne ? ruch jednego koła danej osi wpływa na drugie koło (np. sztywny most na resorach piórowych),
niezależne ? ruch jednego koła danej osi nie wpływa na drugie koło (np. kolumna MacPhersona),
półzależne ? ruch jednego koła danej osi w niewielkim stopniu wpływa na drugie koło (np. zawieszenia z belką skrętną lub resor piórowy poprzeczny).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Zawieszenie_pojazdu