Wiele czynników determinujących sukces
Rynek farmaceutyczny jest rynkiem trudnym, ponieważ leków i preparatów jest cała masa, więc nie łatwo jest się przebić z nowym produktem. Ważne jest wiele czynników i od ich wypadkowej zależy czy produkt będzie się sprzedawał. Wśród ważnych czynników jest oczywiście cena samego preparatu i jego rynek zbytu. Wiadomo, że wypuszczając preparat do stosowania dla określonej grupy docelowej musimy najpierw ją zbadać i określić czy jest na nasz produkt zapotrzebowanie.
Kolejną sprawą jest sezonowość, w okresie grypowym i przeziębieniowym sprzedaje się najwięcej preparatów na te właśnie przypadłości oraz witamin i suplementów na odporność. Dlatego prognozy sprzedażowe powinny takie dane obejmować i uwzględniać.
Analiza danych w Wikipedii
Analiza danych zastanych ? proces przetwarzania danych w celu uzyskania na ich podstawie użytecznych informacji i wniosków. W zależności od rodzaju danych i stawianych problemów, może to oznaczać użycie metod statystycznych, eksploracyjnych i innych.
Korzystanie z danych zastanych jest przykładem badań niereaktywnych - metod badań zachowań społecznych, które nie wpływają na te zachowania (Babbie 2006).
Dane takie to: dokumenty, archiwa, sprawozdania, kroniki, spisy ludności, księgi parafialne, dzienniki, pamiętniki, blogi internetowe, audio-pamiętniki, archiwa historii mówionej i inne.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Analiza_danych
Potencjał rynkowy preparatu
Odpowiednio wykonane badania statystyczne potrafią stanowić bardzo rzetelne źródło informacji o potencjale rynkowym produktu. Większość firm farmaceutycznych bez takich badań nawet nie myśli o wprowadzaniu nowego preparatu, czy tez leku. Zlecenie takich badan odpowiedniej firmie może przynieść zaskakujące korzyści w postaci dobrze sprzedających się nowościach. Koszty, które firma farmaceutyczna może ponieść pomijając takie badania mogą znacznie przerosnąć cenę za zlecenie ich.
Rodzaje samych badań zależą głównie od firmy, która je wykonuje.