to jedna z najbardziej rozwijających się branży w sieci. W sumie każda firma ma witrynę internetową, a nowo powstałe chcą ją jak najszybciej założyć. Jednak czy warto kupować stronę firmową?
Czy warto mieć sklep internetowy
E-commerce zaczyna bardzo dynamicznie zdobywać rynek i ilość e-sklepów zwiększa się w zastraszającym tempie. Jeżeli jeszcze nie masz e-sklepu to znaczy, że już jesteś w tyle za swoja konkurencją. I to stwierdzenie jest prawdziwe dla sporej części prowadzonych sklepów stacjonarnych, a nawet usług...
Warto więc już teraz pomyśleć o stworzeniu sklepu, ponieważ jest na zapotrzebowanie, ludzie coraz częściej chcą mieć możliwość zobaczenia oferty zanim pojada do stacjonarnego sklepu lub kupią towar przez nasz sklep.
Co to CMS i czemu jest ważny...
Systemy zarządzania treścią (CMS) to podstawa dzisiejszych stron i właściwie 90% wszystkich stron je posiada. Jednak co to takiego i czemu jest potrzebne? Cóż, kiedyś aby mieć stronę i zmieniać na niej informacje trzeba było znać język HTML, JavaScript, PHP... Teraz wystarczy zalogować się do panelu i wszystko mamy 'podane na tacy' i w parę kliknięć można zmienić treść na stronie.
Większość systemów CMS jest dość prostota w obsłudze, ale są również takie kwiatki jak Typo3, którego usability leży i kwiczy. Mając stronę na tego typu CMS'sie i tak musimy zatrudnić webmastera, albo nawet programistę...
Obecnie najpopularniejszym CMS'em jest WordPress, głównie ze względu na prostotę i duże możliwości.
Początki e-commerce
Za pomocą systemów elektronicznej wymiany danych (ang. Electronic Data Interchange ? EDI) przedsiębiorstwa już na początku lat 80. drogą elektroniczną wymieniały się informacjami. System ten wykorzystywał synchroniczne połączenia pomiędzy dwoma serwerami i jednocześnie umożliwiał przekazywanie wszelkiego rodzaju informacji, jak np. terminów dostaw, zamówień kupna, czy też potwierdzeń płatności. EDI oferował przedsiębiorstwom wydajniejszy sposób przesyłania informacji niż tradycyjna poczta czy fax, lecz działał w sieci firmowej, co ograniczało jego zdolność do obsługi wielu użytkowników.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Handel_elektroniczny